Most drogowy w Trawnikach


Historia mostu na Wieprzu w Trawnikach liczy sobie ok. stu lat. Wzniesiony został na początku XX wieku, gdy Rosjanie budowali szosę Fajsławice - Włodawa. Początkowo był tu most drewniany wielkości porównywalnej z obecnym żelbetonowym.

Budowa mostu na starych pocztówkach i po zakończeniu budowy. Okres I Wojny Światowej. Na zdjęciu z prawej (widok w stronę Fajsławic) w głębi zabudowania browaru.

Także na kilku przedwojennych zdjęciach można dopatrzeć się jego fragmentów.





Zdjęcie z lat dwudziestych. Jedyną rozpoznaną osobą jest pierwsza z lewej nauczycielka Zofia Radomska. I to samo miejsce (na ile pozwoliły panoszące się tu chaszcze) 30.05.2002

Czy w tym miejscu był tylko jeden most drewniany? Czy przetrzymywał bez szwanku coroczne powodzie i wiosenne kry? Jak obeszła się z nim I Wojna Światowa? Na te pytania nie znam obecnie odpowiedzi.
We wrześniu 1939 r. został wysadzony w powietrze.
Po wojnie zbudowano prowizoryczny most drewniany w miejscu oddalonym o kilka metrów od obecnego w stronę remizy. Był to krótki most, tylko od brzegu do brzegu, ok. metr nad lustrem wody. W czasie powodzi nieprzejezdny.
Lata czterdzieste

ok. 1950 r. Fot. Mieczysław Smalec

Budowę obecnego mostu rozpoczęto w latach pięćdziesiątych. Zakończenie budowy mostu i jego otwarcia dokonano w 1957 r.
maj 1991


Remont mostu. 22.03.1992


6.12.1997





W dół rzeki - W górę rzeki


Napisz do mnie aktualizacja:
14.01.2012
powrót do poprzedniej strony powrót na początek strony