Most drogowy w Trawnikach
Historia mostu na Wieprzu w Trawnikach liczy sobie ok. stu lat. Wzniesiony został na początku XX wieku,
gdy Rosjanie budowali szosę Fajsławice - Włodawa. Początkowo był tu most drewniany wielkości porównywalnej
z obecnym żelbetonowym.
Budowa mostu na starych pocztówkach i po zakończeniu budowy. Okres I Wojny Światowej. Na zdjęciu z prawej (widok w stronę Fajsławic)
w głębi zabudowania browaru.
Także na kilku przedwojennych zdjęciach można dopatrzeć się jego fragmentów.
Zdjęcie z lat dwudziestych. Jedyną rozpoznaną osobą jest pierwsza z lewej nauczycielka Zofia Radomska. I to samo miejsce (na ile pozwoliły panoszące się tu chaszcze) 30.05.2002
Czy w tym miejscu był tylko jeden most drewniany? Czy przetrzymywał bez szwanku coroczne powodzie i wiosenne kry?
Jak obeszła się z nim I Wojna Światowa? Na te pytania nie znam obecnie odpowiedzi.
We wrześniu 1939 r. został wysadzony w powietrze.
Po wojnie zbudowano prowizoryczny most drewniany w miejscu oddalonym o kilka metrów od obecnego w stronę remizy.
Był to krótki most, tylko od brzegu do brzegu, ok. metr nad lustrem wody. W czasie powodzi nieprzejezdny.
Lata czterdzieste
ok. 1950 r. Fot. Mieczysław Smalec
Budowę obecnego mostu rozpoczęto w latach pięćdziesiątych. Zakończenie budowy mostu i jego otwarcia dokonano w 1957 r.
maj 1991
Remont mostu. 22.03.1992
6.12.1997
W dół rzeki - W górę rzeki
|